fredag 1 februari 2013

Vanlig fredag.

Hej och välkomna tillbaka till en mer normal blogg.

Igår ägnade jag mig ju åt en liten historia som fick ta form under dagen, men jag tänkte släppa den döde mannens öde ett tag och gå vidare till en mer vanlig fredag.

Fredag ja. Det är nog den dag i veckan man bäst behöver. Kanske inte själva dagen, men ofta efter en intensiv vecka så blir det en lättnad att komma hem, veta att det är 2 dagar ledigt och sedan bara krascha i soffan till något dåligt TV-program.

Jag säger dåligt eftersom jag sällan får utnyttja TVn till att se något bra. På fredagar skulle jag till exempel kunna titta på På spåret, men det krockar ju med Gladiatorerna och den bara MÅSTE dottern se, vilket gör att jag får ge upp mitt TV tittande och istället se muskelstinna män och kvinnor slåss mot små seniga utmanare.

På spåret kan jag alltid se ikapp senare och det brukar sluta med att jag får göra det också.

Hur som helst. Idag är det just fredag och det kommer säkert sluta där i soffan. Ibland önskar jag att det kunde hända något nytt. Att man kunde skippa fredagsmyset och istället göra något helt oväntat. Men samtidigt vet jag att min ovilja mot att göra oväntade saker ställer till det rätt så rejält.

Lördagar är en annan sak. Då får det gärna hända något. Men just denna lördag tror jag blir tämligen trist och utan speciella evenemang. Liksom söndagen. Men om någon känner för att få mig på gott humör så kom gärna med förslag.

En bal på slottet vore trevligt.

Fast jag tror inte den lille fete råttan fick vara med. Och det är väl den enda jag är lik i Askungen. Så det är nog bara att glömma det också.

Nåja. Helgen närmar sig i varje fall och efter en förmiddag med lite uppförsbacke kommer sedan eftermiddagen ned mot hemgång säkert gå fort.

Jag vet inte hur mycket tid det kommer finnas att uppdatera varken historien om döden, eller något annat idag. Så med risk om att det här är det sista jag skriver idag så passar jag på att önska alla en jättebra helg.

Om jag råkar få tid att skriva något mer så får ni se det som en bonus.

God fredag.

Ps. Har gått och grubblat i flera dagar nu på att göra "egen kebab" antar att det är ett utslag av min diet att jag grubblar extra mycket på goda saker. Får väl se om jag hinner uppfinna något sådant i helgen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar