måndag 18 februari 2013

För lite sång.

Konstaterar att jag sjunger för lite.

En gång i veckan sjunger jag i organiserade sammanhang, men däremellan sjunger jag inte alls. Nästan aldrig i bilen, nästan aldrig hemma.

Det är ganska tråkigt egentligen.

Jag önskar att kroppen var mer full av sång som ville ut.

Jag önskar att jag oftare kunde sätta mig och sjunga, eller gå omkring och sjunga eller helt enkelt sjunga där jag befinner mig.

Detsamma gäller tyvärr med spelandet. Aldrig plockar jag fram gitarren, sätter mig vid pianot eller leker med dragspelet en stund.

Vart har musiken i mig tagit vägen ?

Jag saknar den faktiskt.

God måndag.

1 kommentar:

  1. Men se för sjutton till att ändra på det då! Vill också gärna ha mer sång och musik både omkring mig hemma och varför inte en trudilutt tillsammans någon gång ibland :-)

    SvaraRadera