onsdag 13 februari 2013

Om vänner och att hålla kontakt.

Jag är inte den person i världen som har flest vänner. Det är egentligen rätt så få, vilket kan vara både på gott och ont.

Dessutom så har jag nog egentligen ingen som jag pratar med frekvent och kan bolla allting med, vilket är ganska trist.

Men inte nog med det. Jag är dessutom ganska dålig på att hålla kontakt med de jag har och ofta sträcker sig kontakten till ett SMS eller mail där man kollar läget och så rinner kontakten ut i sanden.

Jag vet inte om detta beror på mig som person, eller om det helt enkelt är så att den nya tekniska revolutionen gör att det faktiskt är svårare att ta upp telefonen, slå en signal och prata bort en stund.

Kanske är det också åren och var man befinner sig i livet som gör det. Det finns alltid saker man MÅSTE göra som gör att tiden inte räcker till. Som gör att man måste prioritera annat.

Jag erkänner.

Jag är dålig på detta med att hålla kontakt. Att vårda vänskap och att knyta nya vänner till mig. Men det är något jag borde jobba på.

Någon gång när jag har tid över skall jag se till att bättra mig.

Men var hittar man nya vänner när man är i den gyllene medelåldern ?

Jag vet inte, jag lyckas sällan hitta någon jag kan känna att jag kommer nära och som jag verkligen kan klassa som vän och inte bara flyktig bekantskap.

Men jag är absolut öppen för både nya och gamla bekantskaper. Så är det någon som vill umgås med mig, trots att jag kan vara lite gnällig, sarkastisk och väldigt ironisk så säg till.

God onsdag.

2 kommentarer: