fredag 22 februari 2013

Fredagsnostalgi

Det är fredag.

Det innebär att helgen är i antågande. Att arbetsveckan snart är slut. Att jag äntligen skall få slappa, läsa, kanske ut och promenera i solsken och sådär.

Dessutom innebär det att jag blir nostalgisk.

Jag vet inte varför fredagar har den inverkan på mig. Det kan vara en kombination av trötthet och att jag kan börja slappna av. Men det är ofelbart. Det infaller vid lite olika tider på dagen. Idag kom det tidigt genom att jag fick för mig att öppna Spotify och börja lyssna på massa musik.

Mestadels gamla låtar som återkommer då och då i livet. Mestadels återkommer de genom att jag plockar fram dem på Spotify för att lyssna på dem.

Så idag tänkte jag publicera min nostalgilista när det gäller musik.

Nej, jag har ingen speciell lista på Spotify för det utan plockar lite här och där ur olika spellistor och söker rätt på en del låtar.

Men försök lyssna på detta utan att bli lite nostalgiska.

Hon har ett sätt - Jacob Hellman
Sarah - Mauro Scocco
Fan Fan Fan - Thåström
Huvudet Högt - Eldkvarn
Världens ände - Bo Kaspers orkester
Om du lämnar mig nu - Lars Winnerbäck och MissLi
Baby can I hold you tonight - Tracy Chapman
A man is in love - Waterboys.
Victims - Culture Club
Adam&Eva - Wille Crafoord
Our last summer - Abba

Detta var ett utkast. Väcker minnen, tankar, glädje, sorg. En känslomässig spellista och nostalgifredag helt enkelt.

Och med det önskar jag en god fredag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar