tisdag 19 februari 2013

Jag - en rebell.

Nej. Inte riktigt va ?

De som känner mig vet att jag kan vara obstinat och ironisk så det räcker till, men det är sällan jag ser mig som rebell.

Men ibland får jag ett ryck. Känner att jag bara måste gör tvärtom mot vad som förväntas av mig och vad jag vet att jag borde.

Det är inte ofta, och tur är nog det för det skulle bli jobbigt att hela tiden få massa konflikter och mothugg för att jag inte gör vad som förväntas av mig.

Men så funderar jag. Kanske jag skall bli en tyst rebell. Lite gerilla som gör saker i smyg utan att det märks. bara för att få känna mig lite som att: "Jag gör minsann precis som jag vill"

Det skulle ju dessutom inte påverka någon annan, bara att jag får känna mig lite frigjord och busig. Men samtidigt så skulle säkert någon snart börja granska mig i sömmarna och så skulle jag ändå få stå till svars för det som ingen skulle veta något om.

Men vem vet, jag kanske redan är en sådan.

Så ni kan väl kalla mig, den hemlige rebullen.

God tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar