fredag 1 februari 2013

Vinter....

Ja, det har blivit vinter igen.

Det här är verkligen ingenting som jag kan rekommendera. Jag skulle istället vilja rekommendera vår, sommar och höst. Just vinter får av mig inte ett enda plus. Bara minus, men å andra sidan får det många minus.

Jag är ingen vintermänniska.

Jag tycker inte om att åka skidor. Jag tycker inte om att skotta. Jag tycker inte om att få nariga händer. Det finns helt enkelt inte mycket alls som jag tycker om med vintern.

Det känns kanske extra hårt nu efter några dagar med plusgrader som har gjort att snön börjat smälta och faktiskt gjort att jag känt lite hopp om att våren kanske kommer så småningom.

Det gör den säkert också, men inte just nu.

Nu är det kallt, halt och eländigt igen.

Det enda positiva jag kan se med vinter är att om jag hade haft en vargpäls hade jag kunnat ha den på mig nu. Nu har jag ingen vargpäls och således är vintern helt onödig.

Men det är i varje fall fredag nu.

 Ett sista möte om en halvtimme och sedan ger jag upp.

God helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar