måndag 25 februari 2013

Det är väl typiskt.

Bara för att jag tar mig friheten att gnälla lite över drivis, dimma och elände så spricker himlen upp och det blir återigen en strålande vårvinter dag.

Nåja, jag har fortfarande hosta och snuva, så lite gnäll är befogat. Men det känns roligare att hosta i sol än i dimma.

Har ni hört vad positiv jag låter ?

Det är inte riktigt jag. Inte riktigt det buttersmurfiga som så många förknippar med mig. Men ibland får jag för mig att testa en positivare inställning till livet och se om det gör skillnad.

I ärlighetens namn så gör det faktiskt inte så stor skillnad. I slutändan skiter sig det mesta ändå, men man kan ju gå som en ovetande solstråle på vägen mot undergång om det nu kan glädja någon.

Men, men.

Det känns ändå som om det blir en vår i år också. Och som alla vet så följs våren av sommar. Att den sedan övergår i höst och vinter väljer jag att bortse från just idag.

Det är nu mindre än 4 månader till midsommar och det är väl värt att fira. Det är iofs bara 10 månader till jul också.

Fast jul är ju ganska så trevligt, så det finns väl ingen direkt anledning att gnälla för det heller.

Nej, jag tror jag skippar gnällandet. Snuvar och hostar av glädje och tar dagen som den kommer. För var dag blir det bättre, men bra lär det aldrig bli. För att citera vår nationalskald.

God måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar