måndag 4 februari 2013

Drömmar - igen.

Efter en orolig natt som känts som evighetslång på grund av olika drömmar kan jag inte låta bli att komma tillbaka till detta ämne.

Inatt präglades av 3 drömmar som jag minns med önskad tydlighet.

1: Det var krig någonstans på ett berg. Jag hade gömt mig bland några lik under en filt för att komma undan. Helt plötsligt kliver en person ut ur ett hus precis bredvid där vi gömt oss och ett av liken sätter sig upp och säger: Nej, men Tomas är du här.

Så var kriget slut och allt var frid och fröjd och istället övergick allt till någon typ av sommarläger med simskola.

2: Simskolan höll på och det var fest med korvgrillning. Folk var på olika ställen och jag befann mig på en sida av sjön och många på andra sidan. Så jag bestämde mig för att simma över - mitt i natten. Började simma och ungefär halvvägs slog mig tanken att det kanske inte var så bra att simma ute i den kolsvarta natten alldeles ensam. Då slog jag helt plötsligt in i något. Det var av aluminium eller plåt, vilket är jag osäker på och jag kunde inte ta mig förbi. Och med det slutade den drömmen.

3: Jag skulle ta mig mellan två gator i stan. Det låg en höjd emellan och alla tvärgator som skulle kunna tänkas leda mig till den andra gatan slutade alltid i grindar in till privata hus eller innergårdar. Jag försökte både köra och gå för att ta mig över, men det slutade med att jag hamnade i köket hemma hos någon (osäker på vem han var) och fick en beskrivning om vad som kanske skulle kunna fungera.

Jag hittade dock aldrig någon väg, och jag vet inte om jag kom dit jag skulle.

Naturligtvis innehåll drömmarna massa mer saker för att liksom fylla ut, men detta var ändå de viktigaste delarna i drömmarna.

Nu undrar jag ju naturligtvis vad det kan tyda på. Om jag skall hitta en gemensam nämnare så var det att det var mycket människor jag egentligen inte känner med i drömmarna. Som helt nya, uppfunna karaktärer som jag aldrig mött i verkligheten. Vanligtvis drömmer jag om människor jag känner, men så icke i natt. Något enstaka ansikte kanske var bekant, men som helhet var det främmande människor som jag ändå tycktes känna där i drömmen.

Vill ni analysera så är ni välkomna. Om inte så får jag försöka skaka av mig detta under dagen och hoppas det blir en mer normal natt inatt.

Och med detta önskar jag er en God måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar