torsdag 7 februari 2013

Lite glamour på en snöig vardag.

Mitt liv är en salig blandning mellan den grå vardagen och glamour.

Det var väl inte riktigt sant i och för sig, det är mest grå vardag som handlar om att gå upp på morgonen, sitta i köer till jobbet. Jobba och sedan sitta i bilkö hem. Laga middag, tjata på barn om läxor och tjata på barn om att gå och lägga sig.

Men ibland kommer det ett litet uns av glamour flygande.

Det är inte ofta, men det hände igår.

Nu kom den iofs inte flygande, utan det var jag själva som initierade den genom att för att gratulera hustrun att hon var klar med sin utbildning köpte med en liten flaska bubbel hem.

Efter vardagsbestyr och matande och tjatande av barn så fick jag i varje fall dricka ett glas bubbel. En vanlig onsdagkväll.

Det är väl glamour.

Nu kanske ni säger att det där var fattigt och det var inte mycket av glamour alls. Men någonstans måste man ju börja och varför då inte börja med ett glas bubbel.

Inte för att jag tror jag kommer driva det hela vidare. Jag kommer knappast bubbla varje kväll utan vardagen kommer krypande direkt igen. Men man skall aldrig ge upp hoppet.

Och vem vet ?

En dag kanske jag blir riktigt glamourös. Glider omkring i limousin och dricker champagne mest varje kväll. Jag är inte där. Jag är inte ens nära.

Men man kan väl få drömma ?

God torsdag.

1 kommentar:

  1. Och med champagnen, som i sig var uppskattad, följde en stunds samtalande och filosoferande i finsoffan som för mig var ännu mer uppskattat :-) Mer glamour för oss säger jag bara! Puss

    SvaraRadera