torsdag 21 februari 2013

Döden i ny tappning.

Tydligen är det dags för jordens undergång igen.

Jag skummade lite i skvallertidningen på nätet och denna gång är det inte Maya som är skyldiga utan en snubbe som heter Hobbs och som har en alldeles egen partikel som har en tendens att vara lite instabil.

Detta skall tydligen leda till att hela universum förintas.

Dock behöver vi inte oroa oss, vi kommer inte att märka något för det går med ljusets hastighet. Dessutom kommer det, enligt forskaren som kommit fram till detta, inte ske än på några 10-tal miljarder år.

Så det är inget som kommer hålla mig vaken på natten.

Jag kan tycka det är lite trist att inte få uppleva en så stor händelse. Men så tröstar jag mig med att det får säkert ingen annan människa heller. Antagligen finns inte jorden ens kvar och att vara avundsjuk på en stackars Alien som kanske slukas i ett hål av logik och 10 miljarder år orkar jag inte med.

Så nu somnar vi om igen och fortsätter att leva lite till.

God torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar