fredag 8 februari 2013

Nyheterna för dagen.

Inser just att morgonen inlägg verkar ha försvunnit från bloggen.

Här kommer ett nytt försök.

När jag öppnar datorn så är jag aldrig långt ifrån nyheter om vad som händer i Sverige och i världen. Jag tänkte ta dagens viktigaste rubriker från skvallertidningen på nätet och delge er dessa med lite analyser till.

Sean banan bränner 3000kr/sekund i Melodifestivalen.
Behöver jag säga mer om detta. Jag visste inte att han skulle vara med i helgens deltävling. Nu blir jag faktiskt lite mindre sugen på att titta. Inget ont om Sean Banan, men han gör sig bättre i Bolibompa än i ett program som vuxna tittar på. Även om det är tveksamt hur stor del av den vuxna befolkningen som skulle erkänna att de tittar på melodifestivalen nu för tiden. Det har gått från att vara ett kul och accepterat evenemang till att bli hånat och bespottat.

#Nätkärlek
Ett försök att utplåna näthatet och istället ersätta det med kärlek på nätet. Tanken är väl god, men så länge det finns idioter så blir det svårt att komma ifrån att folk alltid, i skydd av att man tror man är anonym, beter sig som svin.
Jag skulle kunna vara lite ironisk och översätta nätkärlek till Cybersex, men det vore mig främmande eftersom jag ändå är en fin och seriös människa.

Gardell säger nej till TV4
Inte heller den här artikeln har jag klickat på än. Men jag gissar att det handlar om att TV4 velat ha Gardell till något, program eller evenemang och han säger nej på grund av sin integritet, eller för dåligt betalt.
Det kan förstås vara något helt annat. Men att bara läsa rubrikerna och spekulera gör det mer spännande. Då kan det ju vara vad som helst. TV4 kanske försöker få honom att ihop med Marc och Peter Jöback dansa balongdansen till YMCA. Men vad vet jag.

Findus stoppar Lasagne efter hästköttlarm.
De som varit aktiva här de senaste dagarna vet vad jag tycker om hästkött. Och för de som inte vet så är svaret MYCKET. Jag tycker det verkar mycket mer sympatiskt att lägga hästkött mellan lasagneplattor än under schabrak och sadlar.
Så kort och gott säger jag bara - Go Findus.

Sist men inte minst.

Leno hångellurad.
Här antyder en bild och underrubriken att Jay Leno tydligen skulle pussa en fotomodell, men så byttes det ut mot någon annan. På bilden ser det ut som en kille.
Det kunde han väl nästan ha gissat att ingen modell var intresserad av att hångla upp honom. Det är sådant vi människor med alldagligt utseende bara får drömma om. Eller får vi det ? Vill vi ens det ?
Nåja, ingen katastrof och jag tror Leno har pengar för att köpa sig bort från den eventuella chocken.

Detta var ett sammadrag av de viktigaste rubrikerna för dagen. Så nu behöver ni inte bekymra er om att läsa nyhetssiter idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar