onsdag 27 februari 2013

Ha-begär.

Jag vet inte vad jag vill ha. Jag vet bara att jag skulle vilja ha någonting. Det är en konstig känsla av att vilja shoppa något utan att veta vad.

Kläder - Nej, jag tänker vänta ett tag till med att utnyttja mina presentkort från i julas då jag faktiskt tänker försöka tappa några kilo till innan sommaren. Helst 30, men det är nog omöjligt om jag inte börjar träna och det kan jag inte börja med nu när jag är så jätteförkyld och det är så synd om mig.

Vad finns det för annat då ?

Jag vill ju alltid ha saker med knappar och elektronik och sådant. Dock så är allt så dyrt, jag har det jag behöver och kanske lite mer därtill. Så hur mycket jag än vill ha något så finns det varken motiv eller möjligheter just nu.

Musikinstrument. Det kan man aldrig får för många av och jag skulle verkligen vilja ha både en klarinett och en saxofon för att lära mig spela det.

Men det är inte heller någon strålande investering. Dessutom så spelar jag för lite på de instrument jag redan har, vilket skulle göra det totalt onödigt att just nu köpa fler.

Som ni ser har jag bekymmer. Att vilja ha något men inte veta vad är jobbigt. Jag skulle kunna gå och investera 5 kronor på en cola light i drickaautomaten på jobbet, men det känns inte som om det kommer täcka mina behov.

Ett besök på ICA maxi för att komplettera matförrådet hemma måste iofs till, men jag vet inte om det heller riktigt känns som den typen av shopping jag är sugen på. Fick jag välja fritt och hade helt obegränsat med pengar så skulle jag köpa mig:

En ny bil
En värsting IPAD
En ny telefon
En klarinett
En saxofon
Ett par kostymer med tillbehör.

Men som sagt. Jag har inte vunnit på lotto och inget av det där behöver jag egentligen. Så det är bara att göra som med allt annat.

Vänta tills det går över.

För det gör det förr eller senare.

Men drömma kan man ju göra.

God onsdag.

1 kommentar:

  1. Då får vi drömma ihop, känns som om jag inte shoppat på evigheter...

    SvaraRadera