måndag 18 februari 2013

Ibland gör man dumma saker.

Det är inte alltid man är så smart.

Det är inte alltid man tänker efter före.

Ibland skulle det verkligen löna sig att överväga om man verkligen skall göra det som man tänker sig.

Dumheter kan ju alla råka göra och de flesta blir ganska lätt förlåtna också om man bara ber om ursäkt, gör en pudel och kryper till korset. Men det finns dumheter som är oförlåtliga också och som man verkligen bör undvika.

Till dessa dumheter hör:

Att baka bullar när man satt sig själv på diet.

Att falla för känslan av att man bara måste trycka i sig en gigantisk kebabpizza.

Att det kan vara en bra idé att äta en påse salta skruvar bara för att man inte har något bättre för sig.

Ja, ni ser.

Min helg var alltså full av dumma saker och saker jag har lite svårt att förlåta mig för såhär i efterhand.

Dock skall jag till mitt försvar säga att det aldrig kommer hända igen. I varje fall inte förrän nästa helg. För ärligt talat, hur roligt är det om man aldrig får synda lite och hur bra mår kroppen av att leva helt utan stimulans i form av lite onyttig mat.

Men idag har jag hållt min pulverdiet och ikväll blir det stuvad vitkål med något halvnyttigt tillbehör i varje fall. Så lite duktig är jag - trots allt.

God måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar