torsdag 28 februari 2013

Brist på fantasi.

Ja, precis så illa är det.

Fantasin börjar tryta lite och det är ett bekymmer.

Det är verkligen jobbigt när det blir på det viset, för jag har ju ändå ett visst ansvar att prestera och hela tiden skapa nya saker som uppskattas av så många som möjligt. Men nu känner jag alltså att jag tenderar att gå på i gamla redan upptrampade fotspår.

Så vad skall jag göra för att få nya influenser ?

Jag vet inte riktigt, men samtidigt som jag vill åstadkomma något nytt så vet jag ju att det gamla beprövade är mer uppskattat. Det blir alltid lite gnäll när det kommer något nytt. Någon som tycker att det är för annorlunda, för utstickande eller helt enkelt bara: "Inte som vanligt"

Så där har jag det.

Så nu undrar jag. Vad sjutton skall jag laga till middag ?

Det blir ju alldeles för ofta pasta med köttfärssås, kassler, kyckling, andra saker med köttfärs. Kött, fiskpinnar, lax. Och när jag försöker variera mig så slutar det med att jag får laga två middagar eftersom det finns barn som till exempel vägrar äta lax eller någon typ av fiskgryta (som är så gott)

Ibland exprimenterar jag lite ändå och ofta funkar det, så länge jag undviker fisk, tomatsåser, för mycket grönsaker i maten, bönor, för starkt, för annorlunda, koriander, lamm osv. osv...

Ni ser, det är inte alldeles enkelt att komma på något nytt under dessa förutsättningar.

Ibland sitter jag och surfar runt och läser lite recept på nätet och får lite idéer. Sedan går jag hem och anpassar idén så att det smakar mer som "vanligt" så att alla skall äta.

Nåja, det är inget stort problem. Det blir mat varje dag och för det mesta är den ganska god och nyttig, även om framförallt nyttigheten ibland görs lite avbräck ifrån, Dock försöker jag själv hitta lite nyttigare varianter då - ibland.

Nu sitter jag och går igenom frysen där hemma, mentalt,  för att fundera på vad jag skall laga idag, om jag behöver handla? och isåfall vad jag skall hitta på?  JAG VET INTE.

Jag vet att jag behöver handla för både mitt pulver och kattmaten är slut, likaså juicen och skinkan. Men middag då ?

Jaja, det löser väl sig. Något blir det ju alltid.

God torsdag.

Ärtsoppa och pannkakor vore ju ett torsdagsalternativ om det vore någon mer än jag som åt ärtsoppa och jag hade lagt ärtor i blöt igår. Bara pannkakor är ingen mat i mina ögon även om jag får laga det ändå ganska ofta för att alla andra tycker det är mat.

Oj, här blev det lite fortsättning trots att jag egentligen avslutat.

Men nu slutar jag mitt gnäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar