onsdag 3 oktober 2012

På riktigt.

Ibland önskar jag att jag hade haft en blogg.

Nu behöver jag inte önska längre för nu har jag tagit tag i saken och skaffat mig en. Det försvårar lite då det ställer helt andra krav på mig som tänkare och skribent.

Innan kunde jag göra små reflektioner över dagen utan att det egentligen var en blogg. En blogg är något stort. Något som folk läser, kommenterar och kanske bryr sig om. En del citerar och använder argument från bloggar när de har diskussioner med sina vänner och arbetskamrater.

Mitt i detta sitter jag nu. Jag har naturligtvis ett jätteansvar att det inte skrivs några dumheter. Några ogenomtänkta texter eller något trams.

Jag fick i och för sig redan i förra veckan en reaktion om att det använts argument från min låtsasblogg i fråga om kulturetablissemanget och vilka figurer som borde få figurera i barnlitteraturen. Men eftersom jag inte hade en blogg då, så kan jag naturligtvis inte ta ansvar för vad som sades eller vad det resulterade i.

Nu däremot.....

Så tanken för dagen. Eller tankarna. Egentligen borde jag spara tankar och bara använda mig av en tanke per dag. Men tänk så fattigt det vore. Hur det vore att underskatta dig, kära läsare. Som om du inte skulle vara mottaglig för mer än en tanke. Men vi börjar från början.

Idag, eller rättare sagt igår har jag läst det stora skvallertidningen på nätet, även känd som Aftonbladet. Där finns två intressanta rubriker.

Det första handlar om ett "konstverk" där Kungen med bekantskapskrets äter pizza från Camilla Henemarks nakna kropp. Varför bryr man sig ens om att kommentera en sådan sak. Herre jösses. Hade man fått alternativet att äta en riktigt god pizza och dessutom från en vacker tallrik så tror jag inte någon tackat nej. Tala om det bästa av två världar. Var det dessutom Kebabpizza, vilket inte artikeln uttalade sig om, så vore det hela optimalt. Go Kungen säger jag. Även om det nu aldrig hänt så skulle det kunnat hända och då vore det något jag skulle högakta kungen ännu mer för.

Så kombinationen Pizza, nakna kvinnor och monarki - Stort plus från mig i dagens blogg.

De som tycker det här var lågt och inte så mycket att reflektera över kan nu ge sig på nedanstående reflektion istället. Den kommer med rubriken, från samma skvallermagasin:

Så undviker du att bli ruinerad av din sambo.

Intressant. Jag läser, begrundar och inser att det redan är kört för min del. Jag gifte mig innan jag läste den där artikeln och i och med det så är jag inte bara sambo utan även äkta make. Och då ingår ruinering i själva paketet.

Ha,  nu blev ni lite paffa va ? Inte hade ni räknat med en så kort reflektion. Ett förkastande av denna stor artikel.

Nåja. Jag avslutar tankarna med att konstatera att det är skönt att Art Garfunkel kommit till rätta. Det hade varit lite jobbigt om han fortsatt vara borta. Särskilt om man tänker på situationen i Malmö, då hade man inte vetat om han blivit utsatt för laserman, misstriktade försök att rädda pälsdjursindustrin eller något annat tungt.

Nåja. Dagen går vidare. Nu skall jag ägna mig åt sådan jag får betalt för. Egentligen hade jag tänkt reflektera över att jag idag kommer steka köttbullar för att kunna utvärdera burken med lingonsylt som hustrun fick igår. Jag hade tänkt att skriva ett utförligt referat av mina innersta tankar. Jag hade lite planer på att avslöja en STOR hemlighet.

Men det får vara. Jobbet kallar och livet. Här kan jag ju inte hänga hela dagen.

Men jag hoppas Ni hänger här en stund. Läser, begrundar och inser att nu är ni inte bara en del av min blogg, ni är faktiskt en del av mitt liv också.

Välkomna.

Ps. Nu när jag har en blogg så kanske någon vill se hur det ser ut när jag skapar dessa konstverk. Så jag lägger faktiskt in en bild på bloggen och hur den skapas.

1 kommentar:

  1. Vacker tallrik??? Ja, alla har vi våra tankar om vad som är vackert, eller inte...

    SvaraRadera