onsdag 31 oktober 2012

Låååångsaaaammmmt.

Ja, idag är det just en sådan dag när tiden går sådär extremt långsamt. Jag vet att det gör den i själva verket inte alls, det är bara jag som upplever det så. Tiden går i princip alltid lika fort. Men idag känns det verkligen uppförsbacka hela dagen.

Jag har ingen aning om vad det beror på. Det kanske är att det är en hel del undanjobbat och att det inte hänger tusen akuta saker över mig på jobbet just nu. Tiden går ju, som alla vet, mycket fortare när man är fullsketen med arbete.

Det kan också bero på vinterns intågande. Eftersom det är kallt så går allt långsammare, atomerna rör sig långsammare och det finns en inneboende tröghet i allting. Kan det möjligtvis vara så att detta även inverkar på tidsuppfattningen så att det i själva verket är vinterns fel.

Fast då borde tiden gått lika långsamt i måndags, eller igår. Men det gjorde den inte. Så det kanske var en dålig förklaring.

Kan det helt enkelt vara så att tiden håller på att hinna ifatt mig. Att jag haft så intensiva helgen de senaste veckorna att jag helt enkelt håller på att komma ikapp tiden och behöver sova ut lite nu.

Jag vet inte. Men det ordnar sig säkert. Förr eller senare så säger det bara pang och så sitter jag där och undrar var tiden tog vägen egentligen.

Idag blir det verkligen inga kul blogginlägg. Får nog göra ett nytt försök senare ikväll, eller böja på ny kula imorgon.

Hej så lääääääännnggggeee!!!

1 kommentar:

  1. Vintern gör absolut att man vill gå i ide och låta tiden bara passera. Jag gör så gott jag kan och gömmer mig ett par dagar på det enda ställe som jag känner till som liknar ett ide. Förhoppningsvis går tiden fort så du kan komma och hålla mig sällskap och värma mig i vår lilla stuga.
    Puss

    SvaraRadera