fredag 19 oktober 2012

Funderingar.

Nu har jag ju drivit den här bloggen i 3 veckor eller något åt det hållet och känner att den inte utvecklas så mycket. Det blir inte fler besökare, inte fler kommentarer och inte speciellt mycket bättre inlägg från min sida.

Visst, lite bättre flyt i språket kanske det blir då övning, enligt alla talesätt, ger färdighet och jag nu övat nästan dagligen på att publicera saker här.

Dock känner jag väl att det behövs utveckling. Antingen en jätteanstormning av läsare som verkligen uppskattar det jag skriver och kommenterar hej vilt och kommer med små muntra tillrop. Alternativt så kan jag förändra mig och vad jag lägger in här.

Idag är det ganska långq, tänkande och grubblande texter. Det handlar om, i första hand, mig och mina funderingar. Ibland kommer någon saklig reflektion om händelser i verkligheten och ibland kan jag även nämna någon i min omgivning. Men det är ungefär där bloggen hållit sig.

Så nu undrar jag; Är det dags för förändring och i så fall hur. Här står det fritt för er läsare att komma med förslag, men jag tänkte leda er i olika riktningar genom att ge lite förslag.

1: Produktifiera bloggen. Hitta en viss typ av produkter som jag hela tiden pushar för och kommenterar. Det skulle kunna vara kläder eller smink. Men eftersom det är jag som skriver så är det troligare att det blir saker med knappar på, stekpannor eller köksknivar.

Jag skulle kunna testa saker, bli er egen lilla råd och rön dock inte alls så vetenskapligt. Detta skulle förstås kombineras med vilda bilder där jag testar sakerna (Därför jag inte väljer damunderkläder för då får bloggen en helt annan besökskrets).

2: En ren bildblogg med händelser från mitt liv och kommentarer runt detta. Då blir jag en Instagramkopia egentligen och det ser jag ingen mening med. Så jag tror denna idé förkastas redan innan den blir ett förslag - FÖR SENT. Jag har ju redan skrivit det.

3: Korta bloggen. Sluta vara så jäkla filosofisk och bli mer kort och koncis. Skriv rent sakliga inlägg i debatten. I vilka debatter som helst, bara det är sakligt.

4: Bli politiskt inkorrekt och gör allt för att reta upp folk med obekväma åsikter. Sanna eller fabricerade. Det spelar mindre roll. Detta innebär att jag antagligen gör mig osams med en del. Och tappar läsare i form av min "lilla, lillasyster" men kanske väcker jag debatt.

Ja. Detta var lite förslag. Fundera lite och kom gärna med förslag. Hur vill Ni ha mig ? Om ni säger iklädd damunderkläder med mycket bilder i bloggen kommer jag inte att lyssna på er. Jag må ha många egenheter och konstiga läggningar men detta är inte en av dem.

Ni får helgen på er. Jag kommer att ägna helgen åt skönsång och inte öppna upp bloggen igen. Men på måndag så tror jag att vi kan göra en sammanfattning.

Naturligtvis går det bra att säga: Behåll allt som det är, jag älskar ditt sätt att filosofera om meningslösheter och skall naturligtvis bli bättre på att både sprida dina ord samt att kommentera dem.

Det är ju det lättaste. Jag kan även byta färg, bakgrundsbilder osv. Finns massa saker jag kan göra för att förändra utseende och förvirra.

Känn er fria att komma med vilda idéer.

God fredag och god helg.

2 kommentarer:

  1. Behåll den vilsamma färgen och fortsätt mysprata på du!

    SvaraRadera
  2. lilla lillasyster19 oktober 2012 kl. 09:22

    Behåll allt men undvik onödigt provocerande av lillasystern. (obs! Allt proverande är onödigt provocerande).

    SvaraRadera