torsdag 11 oktober 2012

En torsdag i oktober

Det är torsdag.
Det är oktober.
Tittar jag ut genom fönstret så ser det ut att bli en fin dag. Himlen är ljust blå med lite blågrå moln borta vid horisonten. Det susar lite i träden utanför och man ser vattnet krusa sig en bit bort. På avstånd hörs ett flygplan landa eller start från Bromma flygplats.

Än så länge är det rätt så lugnt. Några enstaka kollegor sitter tysta på sina platser med dagens första kopp kaffe framför sig. Ett stilla sorl hörs från några som diskuterar någonting.

Det är morgon och det är en dag någonstans i livet.

Innan allt kommit igång, innan man nästan hunnit vakna så undrar man naturligtvis vart den här dagen skall ta vägen. Men än så länge vet jag inte. Jag har ingen som helst aning om vad som ligger framför mig.

Så börjar tankarna rulla.

Nu när jag faktiskt har en blogg, trots långt motstånd och mycket vånda så skall jag ju tycka någonting. Igår tyckte jag massor och fick både påhopp och medhåll. Men vad skall jag då tycka idag. Jag skummar löpet på både morgon och kvällstidningarna och försöker se om det finns något jag kan tycka till om.

Naturligtvis finns det massor. Bosse Hansson till exempel. Jag tänker inte ens ta debatten och fighten. Jag har tröttnat på den.

Kärnkraft och terrorism var temat för igår och jag inser att bloggen nog skall hålla sig borta från så politiskt laddade tankar. Det skall ju vara ett trevligt ställe det här. Ett ställe där man vill hänga en stund. Läsa något kul och kanske slänga iväg en liten kommentar till författaren i fråga.

Inte skall vi slåss och inte skall vi bråka.

Igår satt jag min vana trogen och tittade på "Bonde söker fru". Ja, jag vet att det är manligt att våga erkänna att man ser på dessa härliga såpor. Jag såg i ärlighetens namn måndagens avsnitt av "Ensam mamma söker" också.

Nåja, hur som helst. Det är mycket jag inte förstår och kan relatera till i dessa serier men jag tycker ändå det är trevligt. Det är vackra naturbilder. Det är lite udda men ganska härliga bondeprofiler. Det är udda, men en hel del charmiga damer / tjejer som skall försöka vinna deras hjärtan.

Men så igår!!!

Då händer det!!!

En av bonden Klas tjejer hade med sig sina hundar.
En av dessa hundar bajsar på en annan deltagares säng.

Det är inte mycket att säga om, det var en valp, den var inte klar i sin uppfostran ännu. Djur är djur och det finns tvättmaskiner.

Det är rubriken på Aftonbladet som är det mest skrämmande:

Ulrika: "Jag trodde det var Klas"

Hmmmmmm

Ha en bra torsdag så hörs vi. Puss och kram till alla bloggläsare där ute.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar