tisdag 30 oktober 2012

Lurendrejeri i biobranchen


Då öppnas bloggen igen. Nu har jag klarat av hästar, middag, köra dotter och betalat räkningar. Så nu står det mig fritt att skriva något här igen.

Jag var på bio förra helgen och såg den fantastiska filmen: En oväntad vänskap. Det var en kul, trevlig och mysig film på alla sätt. MEN. Jag vill inte gå på bio där föreställningen skall börja klockan 19 och bli tvingad att sitta och titta på fånig reklam i 20 minuter. Speciellt inte när jag betalt nästan en hundralapp för biljetten.

När jag sitter hemma och tittar på TV så kan jag välja att ha reklam när jag tittar, eller så kan jag betala lite och få vissa kanaler via internet och slippa reklamen. Då kostar det mig kanske max en hundralapp för en hel månad och jag slipper timtal med reklam.

Hur kan det då var att jag betalar en hundralapp för att FÅ 20 minuters reklam när jag går på bio.

Det må ändå vara hänt att det är reklam. Men då kan de lägga den innan utsatt filmtid, eller ange på biljetterna när jag skall infinna mig för att inte behöva se på eländet.

Jag anser att det är rent bedrägeri att ange att filmen börjar klockan 19 och sedan tvinga mig att titta på reklamhelvetet.

Nej SF. Det är inte okej och jag hoppas vi kan få ett upplopp mot detta.

Så mitt tips: Bojkotta SF tills de plockar bort reklamen på filmer jag betalar dyra pengar för att se.

Hjälp mig sprida ordet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar