torsdag 11 oktober 2012

Ny karriär.

Sitter och lunchkollar lite nyheter och ser att de skall höja lönerna för riksdagsledamöter. Det har jag inget emot. Klart att de liksom alla andra skall ha löneökningar. Men tanken slår mig att det kanske kan vara en ny karriär för mig.

Jag är ganska bra på att skriva, jag är ganska bra på att argumentera.

Åsikter har jag definitivt. Om allt och inget, stort och smått.

Det är inte alltid mina åsikter är helt politiskt korrekta och Ny Demokrati finns inte kvar. Även om de gjort det så hade det nog inte riktigt följt mina ideologier.

Jag funderar på vad jag tycker egentligen och kommer fram till att jag antagligen är en:

Kristmoderat.

Så är det så att något av partierna behöver en vältalig, folkkär (nåja, kan väl bli), hyfsat ung (har ju bara precis passerat 40) , och karismatiskt (det påstår både min fru och min mormor brukade säga det)

Nåja. Som sagt. Jag ställer upp vid nästa val. Placera mig på en lista. Jag kan till och med bli minister. Jag avsvär mig redan nu eventuella dumheter jag gjort. Såsom att har misslyckats betala TV-licens under några år. Jag försökte verkligen, men Radiotjänst ville inte ha mina pengar.

Jag har också ett kanske gjort något litet tvivelaktigt avdrag i nån deklaration någongång.

Tja, säkert har jag även någon annan skamfläck som pressen skulle kunna hitta, men på det stora hela är jag en helyllekille.

Så för bara 58.300kr så får ni mig som representant i riksdagen. Och dubbla det eller nåt så tar jag en ministerpost.

Vilket kap va ?

Vågar Ni låta bli ?




1 kommentar:

  1. Åhh jag vill bli ministerhustru. Då kan jag serva med min sociala charm, laga kulinariska middagar ( eller kanske inte) men pajer kan jag i alla fall fixa som ministrarna i god ordning kan kasta på varandra :-) Heja heja, jag röstar på dig!

    Frugan

    SvaraRadera