fredag 5 oktober 2012

God Fredag.

Vilken början på helgen. Några bra saker som visar att det har möjlighet att bli en bra helg:

* Sov nästan 20 minuter längre än vanligt med snoozande men kom ändå iväg hemifrån i tid.
* Hade en skjorta färdig så jag slapp stryka på morgonen.
* Hade slut på mitt pulver hemma så var tvungen att ta en mycket godare Smothie ur kylen.
* Ingen frost och knappt någon imma på rutorna.
* Fredagstrafik som den skall vara. 20minuter från parkering till parkering.
* Skrivit, mitt livs kanske bästa inlägg, på Facebook.

Och ändå har dagen bara börjat.

Nu kan det gå åt två håll. Antingen fortsätter det här. Jag går i nåt slags flow hela dagen, allt fungerar och går min väg.

Här skulle jag egentligen slänga in bilden jag ser i mitt huvud. Det är lite amerikansk småstadsidyll från en gammal 50-talsfilm. Mannen svänger in sin nytvättade bil på garageuppfarten. Kommer in och kysser sin hustru som precis avslutat storstädning och matlagning. De välartade vattenkammade barnen sitter som två små ljus och bara väntar på att tala om för sin far vilka fina resultat de uppnått i skolan.

Jag inser dock orimligheten i allt detta och nöjer mig med att konstatera att det kan bli en dag som flyter på och går min väg.

Alternativet är ju att det vänder nu. När det börjat så bra kanske det inte kan bli bättre.

Den här dagen har alla potential att bli en bra dag, tyvärr har den rent statistiskt lika mycket potential att bli en skitdag.

Det är dock alltid en fredag och eftersom jag är den jag är så konstaterar jag att det kommer bli som det blir.

God Fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar