fredag 30 november 2012

Elände, elände, död och så lite elände.

Ungefär så kan man sammanfatta dagen om man får tro tidningen på nätet. Om jag bara snabbscannar lite om vad som skrivs så är det:

* Snökanon - Varning, det kan komma upp till 40cm snö.

Detta är i och för sig i Gävleborg eller nåt och inte där jag kommer befinna mig. Men som den medkännande människa jag är så känner jag förstås en otroligt stor sympati för de stackars själar som bor i detta område och då måste stå ut med all snö.

* Så stor är din risk att få hjärtinfarkt.

Vilken munter fredagsrubrik. Nu vet jag inte om detta är något nytt påfund, eller om det bara är en gammal grej som flyttats  upp. Det brukar med jämna mellanrum komma upp sådana där saker som att: Se på dina naglar hur du skall dö, Din tunga avslöjar hur du mår eller Vilka av dina mediciner är livsfarliga.

Detta kan mycket väl vara en gammal grej som jag missat och jag tänker inte klicka på den heller. Låt mig få dö i fred.

* Lars-Gunnar Björklund är död.

Har inte han dött för längesedan ? Trodde det var minst 15 årsedan. I varje fall har jag inte sett något av honom på så länge. Men självklart är det alltid tragiskt när någon dör. Men någon jag inte sett eller hört av på 15 år kommer jag nog inte sakna så jättemycket.

* Bets  blodig av delfin på smekmånaden.

Låt mig leva i min fantasivärld där delfiner är charmig djur som inte bits och inte försöker våldta norrmän i våtdräkt. På något sätt tror jag innerst inne fortfarande att delfiner är vänliga själar. Självklart finns det, som överallt, riktiga rötägg även bland dem. Men som helhet så har jag inte förlorat tron på delfinigheten.

Lägg till detta förtal om en julkalender som smutskastas av en katolsk präst för att några barn leker anden i glaset.

En skildring om hur Madeleine lever med sin Chris. Samt ännu en Iphonedödare.

Nu behöver ni inte läsa tidningen. Inte se på TV.

Strunta i eländet och njut av att det är helg istället. Strunta i att du kan dö. Unna dig en bulle, en godispåse eller en pizza eller vad du är intresserad av. Titta på julkalender och anropa andar. Titta på TV-program utan Lars Gunnar Björklund.

Helt enkelt passa på att lev ditt liv. Det tar slut snart nog ändå. Utan att du går och bekymrar dig och är ledsen. Så idag bojkottar jag tidningen på nätet och njuter av livet.

Nåja. Lite kanske jag kommer muttra - min vana trogen.

God helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar