torsdag 15 november 2012

Upp som en sol och ned som en pannkaka

Jag skulle nog inte jublat över de fina siffrorna igår för idag verkar det vara tillbaka till mer normala nivåer. Kanske är det helt enkelt så att det är någon form av varannandags symptom på bloggen.

Annars är mitt liv just nu bara möten, möten och möten. Men förhoppningsvis kommer det något gott ur det också. Och hellre för mycket att göra än för lite.

Stjäl dock några minuter för att uppdatera er här. Så vad vill ni bli uppdaterade på ?

Det finns inte så mycket nytt. Det var som ni väl gissat inget nytt avsnitt av bonde söker fru igår så där finns inget att säga.

Tittar man på nyheter eller läser tidningar så handlar allt om en Sverigedemokrat som gjort bort sig. Är någon förvånad ? Inte jag i varje fall. Det verkar ju inte vara ett parti som består av de största tänkarna direkt. Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad är ju ett gammalt uttryck som de tycks vara beredda att damma av. Vad de inte riktigt begripit är dock att det där var ironi och hitte på.

Så ingenting har jag att tillföra i den debatten heller. Det enda jag kan tycka är lite konstigt är att det är en händelse 2 år bakåt i tiden som plötsligt sätter igång alltihop. Det verkar som om någon legat och tryckt på informationen länge för att i ett visst ögonblick se till att den släpps fram i rampljuset. Undrar om någon partikollega fått dålig ekonomi och bestämt sig för att sälja storyn till Expressen ? Jag är ganska övertygad om att så är fallet.

Så hade jag en tanke och analys om det där trots allt. Och för tillfället får ni nöja er så.

Imorgon tänker jag bli djup och filosofisk igen. Eller kanske inte. men vågar ni chansa ?

Nu skall jag springa vidare. Ha en fortsatt god torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar