onsdag 14 november 2012

Var försiktig med vad du önskar dig.

Det kan bli sant.

Klagade ju lite över att det endast var 25 besökare på bloggen igår. Nu har det redan varit 48 på mitt föregående inlägg och det var ju ingenting speciellt egentligen. Men kul att folk läser när jag nu tycker det är så roligt att skriva.

Jag gör mig bäst i skrift har jag kommit på. Tittade på ett videoklipp på mig där jag satt och sjöng och spelade och inser att jag låter inte alls så bra på utsidan som jag gör på insidan. Spelandet var väl inget större fel på, men som jag länge anat så är min röst min svaga sida. Inte så att jag sjunger falskt, det gör jag sällan. Men däremot låter det som om jag har en polyp av tennisbollsstorlek i näsan. Jösses vad det låter förkylt och jag vet att jag inte var förkyld vid tillfället.

Där föll min dröm om att bli en etablerad sångare med en framtid i "Så mycket bättre"

De får helt enkelt hålla sig till de redan etablerade artisterna. Jag tittade igår på helgens avsnitt. Kan väl kort sammanfattas såhär.

Olle Ljungström är fantastisk, han har en alldeles egen unik stil som jag gillar både sångmässigt och personlighetsmässigt. Att han dessutom gjort en låt som handlar om mig gör inte saken sämre. Vilken får ni gissa själva.

Darin: Tja, sjunger inte så pjåkigt men är ingen favori.

Sylvia Vrethammar: Njae, samma som ovan. Men är jobbig och gnäller och smiter hela tiden.

Uggla: Jag har alltid gillat honom och gillar honom inte mindre nu när han verkligen gör bra tolkningar och är lite av en rebell även i detta sammanhang. Lagom mycket rebell för mig.

Miss Li: Älskar henne.

Och munspelet igår från Pugg var magiskt. Eller i helgen skulle jag kanske säga.

Där kom en kort analys av TV igen.

Håll till godo.

3 kommentarer:

  1. Håller fullständigt med om att Miss Li och Pugh är hur bra som helst.

    SvaraRadera
  2. Eller egentligen så ska man väl säga att Miss Li och Pugh är så mycket bättre.

    SvaraRadera
  3. Du glömde att analysera mitt hatobjekt :-)

    SvaraRadera