måndag 5 november 2012

Povel Ramel och måndagar.

Hur hänger då detta ihop. Ja, som de flesta säkert förstår så snurrar starten på gräsänkling blues i huvudet. Det är måååndag morgon, och mitt huvud känns så tungt.... Som alla hans texter så är även denna helt fantastisk. Jag själv är lika vissen, såsom cissusen ser ut. Det är fantastisk skaldekonst.

Povel Ramel är en liten husgud. Inte för att jag lyssnar speciellt mycket på honom i dagsläget. Tyvärr kanske jag borde säga. Men under min uppväxt fanns ett band, eller ett antal band i bilen som spelades konstant och jag lärde mig uppskatta de underfundiga texterna.

Nåja, i juletid så spelades istället ett band med Trio med Bumba som sjöng julsånger. Det bandet tror jag vi kastade i april när någon av mina småsystrarna helt enkelt vägrade åka bil om hon inte fick lyssna på detta. Så där är jag lite allergisk. Men Povel tröttnade jag aldrig på.

Allt detta kommer till mig bara för att det är måndag morgon och huvudet känns tungt efter bilköer på Essingeleden. Men vad gör man inte för att ta sig till jobbet. Och nu är jag ju här till slut.

Tänkte passa på att slänga ur mig ännu ett par fantastiska rader av Povel för att Ni skall ha något att suga på under dagen.

In på BB i femrusningsbrådskan, klev jag stolt följd av farsan och morskan, samt en snut med en lapp, för jag fötts i fel fil. Har du varit med om det nån gång.

Skogen är full av stock och sten. Skogen är full av lingonben. Per är full av tomtar. Hur skall lillan orka ?

Minns du flygeln far, glöm bort den är du rar, det är bara kokosnöten som är sig lik.

Detta var bra några. Blir motiverad att plocka upp Spotify och se vad jag kan hitta. Så idag blir det nog Poveldag.

God måndag.

5 kommentarer:

  1. Kan bara säga att det inte var jag som ville lyssna på Trio med Bumba!
    I övrigt kan jag bara hålla med, Povel är nåt alldeles extra. /stora lillasyster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade för mig det var lilla, lillasyster, men var lite försiktig då jag ändå hängt ut henne så mycket i form av mina politiskt korrekta bloggar som till och med hon kan läsa utan att uppröras. Så tog det säkra före det osäkra :-)

      Radera
  2. När det handlar om att motsätta mig dina politiska inlägg får du hänga ut mig hur mycket du vill.
    Vad gäller att lyssna på kass julmusik är det nog inget som ändrats under de senaste 30 åren. 11 månader om året känns musikens kvalitet oerhört viktig, men i december månad fungerar smörsång, julsång till reaggedunk och annat smått och gott, lika bra det. Märkligt tycker jag, fasansfullt tycker mannen;)
    Lilla Lillasyster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att allt är som vanligt. Jag skall försöka hitta ett julband med trio med Bumba till dig då. Fast band kanske du inte ens kan spela längre. Får försöka hitta en skiva, eller spotifylista :-)

      Radera
  3. Just trio med Bumba har jag inget minne av elller känsla för. Så jag vet inte om det kan bli en favorit på nytt. Men det kanske är värt ett försök?

    SvaraRadera