onsdag 14 november 2012

Katastrof och förnekelse.

Så var det dags igen. Ibland undrar jag över vad som egentligen påverkar vilka som läser här och inte. Jag kan konstatera att differensen mellan igår och i förrgår var närmare 50 besök. Kanske inte unika besökare, det vet jag ingenting om. Men jag slog rekord i måndags med 72stycken besök på bloggen Inte illa för en liten amatörbloggare som jag.

Det kändes fantastiskt och jag tänkte att: Nu vänder det. Nu har det hittat hit folk och börjat inse storheten i en blogg som inte handlar om något specifikt utan mest bara är.

Men icke. Efter att nu ha summerat gårdagen så är jag tillbaka på vanliga mediokra 25 besökare. Självklart kan det till viss del bero på att jag i förrgår skrev två blogginlägg och igår bara ett. Sådant kan såvitt jag förstår spela in. Men 25.... Nej, skärpning. Lite mer förväntar jag mig.

Igår testade jag att skapa en ny blogg. Inte en ny blogg i det hänseendet att jag började skriva något nytt. Men när jag satt och bildade mig i arbetssyfte så hittade jag en liten videosnutt om hur man gratis kunde skapa en webplats i det berömda molnet. Där kunde man sedan utgå från en mall med en publiceringsprogramvara för just Bloggar.

Testade och gick igenom hela proceduren. Visst, det fungerade utmärkt. Men jag vet inte om det var bättre än att befinna sig här. Lite större friheter att bygga vad jag vill kanske. Men å andra sidan så anser jag att den här bloggen inte skall konkurrera med flashiga detaljer eller så utan det skall helt vara innehållet som får er att vilja återvända och läsa igen. Och igen. Och igen.

Skall jag komma dit borde jag verkligen undanhålla mig från sådana här blogginlägg som det här. För det känns inte direkt lockande. Jag skulle kanske själv läsa det och konstatera att. Nähä. Idag har han inga tankar.

Det är inte riktigt sant. Jag har massor med tankar, jag har ännu bara inte kommit så långt att jag sorterat ned dem tillräckligt för att kunna få dem på pränt. Då blir det såhär.

Men för att ändå avslöja något om mig och min sinnesstämning så är det inte fantastiskt idag. Jag är besviken, känner mig lurad och överkörd.

Varför ?

Jo, TV4 plockar bort Bonde söker fru till förmån för.... En fotbollsmatch. Jag undrar om det är straffet för att jag igår skrev att det antagligen inte kan spelas fotboll eftersom vi i det här landet bara har en fotbollsspelare.

Antagligen var det någon som läste det, kände att nu jäklar skall vi visa honom. Och planerar in en match mellan Sverige och England som tydligen är viktigare än Bonde söker fru.

Nu frågar jag: Vad kan vara viktigare än Bonde söker fru?

Inte nån fotbollsmatch i varje fall. Nej, det finns speciella kanaler för sådant. Jag vet för jag zappar alltid förbi dem hemma. Kanaler där det ständigt springer svettiga män i kortbyxor och sparkar på en boll. DÄR kan man visa fotboll.

Jag är besviken. Jag känner mig lurad och jag funderar på att starta ett upprop. Jag betalar ju i varje fall till TV4 för att kunna se Bönderna utan reklam och nu får jag inte se dem alls.

Det är synd om människan som någon gammal poet skaldade. Och idag är jag människa och det är synd om mig.

God onsdag.

3 kommentarer:

  1. Halloj Håkan! Håller fullständigt med om fotbollen, men inte lika entusiastisk om just Bonde söker fru... ;-) Nu behöver jag ju inte ha så mycket ont av vare sig det ena eller det andra eftersom vi inte har antenn/box o.s.v. o inte kan se TV. Men det är klart att man har tillgång till SVTPlay..... när jag bytte till snabbare bredband för två år sen och det blev möjligt trodde jag att jag skulle se mkt mer på det, men det är väldigt sällan faktiskt. Nu sitter jag ju t.ex. o läser din blogg istället! :-)

    Skalden i fråga är Strindberg, men det tror jag att du egentligen redan visste... ;-)

    Hepp hepp! /MariaS

    SvaraRadera
  2. Det går att se Bonde söker fru på TV4play. Ingen borde vara utan det. Även om man läser både bloggar och Strindberg :-)
    Självklart vet jag att det var strindberg, men i stridens hetta så blev det som det blev.

    SvaraRadera
  3. Strindberg, den gamla räven. Har precis läst Siri och är nästan färdig med den och dessutom arg. Ja, hur är det möjligt att en person kan vara så nedrig? Kanske kan det skyllas på att han har en en stark fru med ett enormt rättspatos och vilja till rätten av ett eget liv eller så har han någon forma av vansinne (så är det ju som så oftast med "våra" storheter). Hur som helst är det inte någon trevlig bekantskap med herr Strindberg i denna bok. Dock var han en briljant ekvilibrist som på sitt alldeles eget sätt tog fram det vackraste och ibland förskräckligaste ur vårt svenska språk.
    Nu ska jag inte jämföra dig med Strindberg på något sätt utan i stället uppmuntra dig att fortsätta skriva dina underfundiga, ibland positiva, ofta "buttriga" små bloggtexter. Att ha upp till 25 läsare per inlägg är väl inte så fy skam det heller. Keep up the god work, love you. Hälsningar från din hängivne läsare och fruga!

    SvaraRadera