onsdag 7 november 2012

Det kunde jag väl anat.

Konstaterar att det är slut på årets säsong av "Ensam mamma söker". Jag började se denna och stod ut i ungefär 7 av 10 avsnitt, eller vad det kan ha varit. När det återstod tre avsnitt orkade jag inte längre. Det var FÖR dåligt och jag såg ju var hän det barkade i flera fall.

Jag känner att jag skulle kunna analysera sönder detta om jag väl började och att någon över huvud taget kunde falla för den där skånska bimbon som kändes helt uppåt väggarna konstig förstår jag inte. Jag vet att det mycket väl kan vara TV som ser till att hon framställs som en bimbo och ganska obehaglig. Men oavsett så skulle jag springa omvägar om jag mötte henne i en mörk gränd. Nåja. Hon hittade tydligen kärleken i den minimale brandmannen och man kan ju hoppas att de blir lyckliga i framtiden, även om jag har svårt att tro att någon, någonsin kommer hitta någon långvarig kärlek i ett sådant program.

Sedan har vi polisen. Hon verkade ganska normal till en början. Men när hon hela tiden höll kvar, för att slutligen välja, en kille som ser ut som Christer Pettersson med en totalt manisk, elak blick. Då förstår man ju att hon egentligen bara var en förtäckt Palmespanare. Att galningen var 20 år för ung för att ha kunna skjuta Palme tog hon tydligen ingen hänsyn till. Nåja, enligt pressen så är de såta fiender idag och förtalar varandra.

Hur det gick för den tredje, och kanske mest normala mamman är jag osäker på. Så jag skall inte uttala mig i den frågan. Hoppas det gick bra hur som helst.

Lite jobbigt är det att nästan se en hel säsong av ett program så för att till slut inte orka med det mer. Men sådant är livet ibland.

På tal om TV så har precis den underbara danska serien Lykke börjat igen. Den är verkligen fantastisk och något jag verkligen kan rekommendera. Den är dessutom inte alls på riktigt utan bara ren underhållning. Då känns det lite lättare att folk är skruvade.

Nu är det väl bara att hoppas att det skall komma en ny säsong av Dag också så är lyckan komplett.

På tal om ensamma mammor så kan jag avslöja att en av mammorna från tidigare sänsonger har en liten dotter som skriker när hon inte får dansa som hon vill. Och det ganska högt också. Vilket upplevdes med tydlig klarhet på dotterns konsert för ett par veckor sedan.

Det var dagens TV analys. Återkommer snart med en vidare analys av Bonde söker fru där det verkligen börjar hetta till nu. Men det blir en annan gång.

Nu skall jag tillbringa dagen i möten så återkommer tidigast under eftermiddagen.

Ha en underbar onsdag.

1 kommentar: