tisdag 27 november 2012

Funderingar...

Ännu en dag i snuvans och hostans tecken har precis startat. Mina föresatser att lägga mig tidigt och sova bort förkylningen föll lite på skam. Nåja, jag kom i säng väldigt tidigt, men sedan började den Ipren jag tagit att fungera och jag blev pigg igen. Alternativt så är det min vanliga kvällspigghet som inte någon förkylning rår på.

Nåja, hur som helst så dröjde det ett tag innan jag slöt mina klarblå och när jag väl gjorde det blev det en orolig sömn med mycket drömmar.

Men nu är jag uppe och redo för en ny dag. Inget kan stoppa oss nu som de sjöng i filmen "Black Jack" och det vore väl sjutton om en liten snuvbacill skulle däcka mig helt. Nejdå. Jag kör på så länge det går.

När jag satt  i bilen hem igår lyssnade jag på nyheterna. Det handlade om att imamerna inte ville besöka muslimska fångar på fängelserna för att de "bara" fick 150kr i timmen från Kriminalvårdsstyrelsen.

Nu undrar ju vän av ordning: Är inte det en del av deras jobb att försöka hjälpa förlorade själar ? Jag tycker i ärlighetens namn inte att kristna präster eller judiska rabiner skall ha några pengar från kriminalvården heller.

De är väl inte anställda av kriminalvården utan av respektive kyrka ? Då borde det vara en del i deras arbete att försöka frälsa de förlorade själarna innanför murarna.

Sedan kan man ju fundera på hur mycket nytta det verkligen gör. Men om det nu gör någon nytta så tycker jag ändå inte att de skall ha extra betalt för det.

Jag vet inte om jag är ute och cyklar på något sätt. Kanske drar de religösa samfunden av från deras lön när de besöker fängelser ? Är de ändå att se som så förtappade att det räknas som bortkastade pengar att försöka tala dem till rätta ?

På tal om fängelser så funderar jag på det där när fångar strejkar för att de inte har det tillräckligt bra.
Vad är problemet. De är väl där för att sitta inlåsta. Om de sitter inlåsta och gör ingenting eller om de sitter inlåsta och tillverkar nummerplåtar eller små trädelar spelar ingen som helst roll för min del. Det är väl bara att låta dem sitta i sina celler och tjura. De skall inte ha det bra. Det är inte därför de sitter där. Nej. Det där är löjligt.

Och med det sagt har jag säkert gjort mig osams med någon. Men jag tycker jag har varit lite väl gullig ett tag nu och kände att jag ville sticka ut hakan lite. Speciellt när det gäller något som jag verkligen tycker är urbota fånigt.

Så det så.

God tisdag.


2 kommentarer:

  1. Heja Håkan, stick ut hakan. Det gillar vi. För mig får du gärna sticka ut hakan mycket mer.

    SvaraRadera
  2. Asch, det där väl väl inte mycket till hakutstickande! Inte för att komma ifrån dig i alla fall...
    Krya på sig!
    kram, sis

    SvaraRadera