onsdag 21 november 2012

Kan man få ta en timeout...

Visst vore det skönt om man kunde ta timeout då och då. I sporter är det ju en rättighet, men även i livet skulle det kunna vara uppskattat. Gud blåser i sin pipa och formar händerna till ett T, nu är det dags. Nu får du timeout på ett par månader. Välkommen tillbaka med vårsolen.

Ja, drömma kan man ju. Men i verkligheten så måste jag masa mig upp varje morgon, det går segare och segare. Det blir mörkare och mörkare (vilket egentligen inte stör mig så mycket då jag tycker om mörkret) och det blir kallare och kallare, även om de senaste dagarna ändå hållit sig på plussidan.

Nåja. Jag kanske inte ens behöver timeout till våren. Jag kan gott tänka mig att vakna upp till jul, äta lite grisfötter och spela en halvlek till innan jag sjunker ned i resten av min timeout. För visst har man minst 2 stycken per match ?

Nåja, får fortsätta att drömma. Men två veckors betald semester någonstans där solen skiner kan man väl begära i varje fall ?

God onsdag.

3 kommentarer:

  1. Vilken bra idé, det borde vara en löneförmån att få ta timeout (med bibehållen lön förståss). Att sedan alla arbetsplatser skulle avfolkas under vintermånaderna är ju en helt annan sak. Kanske kan man hitta några enstaka felprogrammerade människor som hellre har timeout under sommarmånaderna och som kan hålla ställningarna så länge vi normalstörda tar vår "tupplur".
    Ditt inlägg var en härlig utopisk tanke :-)

    SvaraRadera
  2. Ja det är nog en tanke som många tänker.... november är ingen höjdarmånad.... I alla fall inte vädermässigt. 2 veckors betald semester någonstans där solen skiner-- JA tack! ;-)

    SvaraRadera