torsdag 15 november 2012

Dagen efter kvällen före...

Börjar med att konstatera att igår var All time High. 89 besök på bloggen. Det är kul att folk hittat hit och jag hoppas det som skrivs här uppskattas.

Jag läste igår på Ketchupmmans blogg. En annan bloggare som hållit på längre och säkert har en betydligt större läsarkrets än jag om det här med bloggande och att tjäna pengar på det. Det verkar inte som att det är något man blir rik på. Det är inte det viktigaste för min del men jag vet att när jag började skriva så ville jag bli en ny Blondinbella eller Kissi eller allt vad de heter.

Nu några månader senare. Med facit i hand och lite mer erfarenhet så förstår jag att det nog inte kommer bli så. Jag har tidigare även reflekterat över det här med förlorade karriärer. Möjliga karriärer som gått om intet på grund av ålder, inkompetens eller nåt annat som ställer till det.

Även här får jag nog inse att det är kört. En blogg måste nog handla om  något mer specifikt, eller kanske köra en jäkla massa reklam för att man skall tjäna pengar på den. Och visserligen är jag till salu men jag tar kilopris så det är ingen som har råd.

Jag skulle ju kunna nischa bloggen för att attrahera en viss målgrupp. Till exempel skulle man kunna tänka sig en blogg för alla bantare som liksom jag är jätteduktiga på det de gör men faller tillbaka i frosseri så fort det finns chansen. En sådan blogg skulle ha väldigt många potentiella besökare. Men hur skulle man få dem att hitta hit ? Vem skulle vilja sponsra en sådan blogg. Någon kirurg som kan erbjuda sig att skära bort större delen av magsäcken ? Eller kanske någon som tillverkar bantningspreparat ?

Inte vet jag, men jag har ännu inte gett upp hoppet om att bli ung, vacker, rik och lycklig. Helst allt på samma gång och helst på grund av bloggen som jag nu, trots allt, ser som mitt sista hopp efter att även igår ha misslyckats med att bli multimiljonär på Lotto. Inte en sketen krona fick jag fast min rad var så snygg och symmetrisk.

Men det var inte det jag tänkte skriva om idag. Jag tänkte reflektera över gårdagen.

Visst var det fantastiskt ? Häpnadsväckande ? Otroligt ?

Ja, det var verkligen det. Jag måste tillstå det trots allt. Jag kan inte upphöra att förundras och förvånas.

HUR FAN KAN MAN STÄLLA IN BONDE SÖKER FRU FÖR EN SKETEN FOTBOLLSMATCH?

Så nu är det sagt igen. Och TV4 kommer absolut inte gå in och sponsra mig. Man skulle kunna tänka sig att en Öländsk kamelbonde skickar mig en kamelskånk för att jag promotar honom, eller att den sörplande Östgöten tycker det är roligt att bli omskriven och skickar en låda havre eller nåt.

Nåja. Det är som det är. Jag trivs här på bloggen och jag hoppas Ni som läser faktiskt uppskattar det också. Det är viktigast för mig.

Och mitt kontonummer är....... :-)

God torsdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar