fredag 9 november 2012

Sovmorgon.

Idag blev det en helt ofrivillig sovmorgon. När jag slog upp mina klarblå och tittade på väckarklockan så visade den 7.10, i vanliga fall brukar den visa på en timme mindre. Konstigt, men egentligen inte så konstigt för när jag tittade närmare så såg jag att jag missat att aktivera larmet.

Jaja, det var bara att springa upp, väcka resten av familjen. Fixa frukost till dottern, hoppa in i duschen. Sedan var det naturligtvis dags att stryka en skjorta. Men kom iväg och var på jobbet 8.

Jag var väldigt glad när jag kom ut till bilen och kom på att jag kopplat in kupévärmaren med en sladd genom dörren igår kväll. Så slapp jag 5 minuters skrapande.

Himla tur också att det är fredag vilket innebär att trafiken är lugn. Det var en liten bit på den förhatliga Nynäsvägen som var lite köig, men i övrigt flöt det på jättebra.

Antagligen var det bra för mig att få sova lite extra eftersom jag har haft en ganska stressig vecka. Det blev inte ett dugg mindre stressigt på grund av detta. Men jag fick i varje fall sova en timme extra och var ju på jobbet i tid ändå. Och jag var väldigt glad när jag kom ut till bilen att jag kopplat in kupévärmaren med en sladd genom dörren igår kväll. Så slapp jag 5 minuters skrapande.

Nu har jag redan hunnit med en sak jag lovat att fixa innan dagens mötesmaraton sätter fart om 20 minuter. Det gäller att vara effektiv.

Usch. Skall ni läsare också behöva lida av min försovning. JA, det tycker jag faktiskt inte är mer än rätt. En för alla och alla för en. Så om Ni försover er och vill att jag skall lida lite så står det er fritt att tala om det. Ni får kommentera vilket blogginlägg ni vill och beklaga er om det skulle hända så lovar jag att lida lite med er också.

Så det så.

God fredag. Nu kör vi så det ryker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar