fredag 2 november 2012

En liten ursäkt, en dementi och en tanke

Börjar med att be om ursäkt. Tittade just i föregående inlägg och upptäckte två glömda "s" men kompenserade dessa genom en negation för mycket. Nu är det rättat och jag hoppas att inte språkpolisen står och väntar på mig bakom närmsta knut.

Det var ursäkten.

Jag vet att jag skrev att nu blir det inget mer innan helgen. Men eftersom jag hittade dessa fel och dessutom fick en strålande tanke som jag var tvungen att dela med någon så blir det alltså inte så utan jag skriver även detta för er.

Min strålande idé då.

Jag skall bli Hollywoodfru. Eller egentligen inte, men jag kom precis på en helt oslagbar idé som jag tänker skicka in till varenda liten TV producent. Det kan helt enkelt inte misslyckas.

HaningeHunkar.

Ett antal män som gift sig till Haninge. Man samlar dessa män och de får smutkasta varandra. Visa varandra sina nyrenoverade hus och polerade Volvo 940. Sedan slåss de lite om vem som har den sunkigaste tillvaron, drömmer om att flytta till en lite trendigare kommun, kanske Danderyd, Nacka eller till och med Tyresö.

Kanske skriver någon en sång där han förtalar både någon av de andra hunkarna, hans fru och hans ohängda ungar.

Det kommer bli succé. Konceptet är till salu och det är bara att kontakta mig så syr vi ihop detaljerna.

Nu tror jag det är slut för idag. Men man kan aldrig veta.

2 kommentarer:

  1. Fantastisk idé, hoppas någon nappar!
    /sis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast när jag stolt och glad berättade för hustrun om detta. Eller refererade till bloggen så hävdar hon att idén redan var stulen genom något program om förortsbimbos. Okej, inga killar, men tydligen för nära.

      Radera