fredag 23 november 2012

Vissa dagar...

Vissa dagar kliver man ur sängen med ett skutt. Likt rönnerdal virvlar man sina lurviga ben och skuttar med en sång ur sängen. Hoppar in i duschen och lögar sin lekamen för att sedan med ett skratt stryka en skjorta och klä på sig inför dagen.

Idag är INTE en sådan dag.

Det är i och för sig fredag så humöret är inget fel på. Men jösses vad det känns att man jobbat en intensiv vecka nu.

Igår var en sådan där bra dag. Jag kanske inte skuttade ur sängen direkt, men vaknade och kände mig på gott humör och det hände massa trevliga saker hela morgonen. Jag kom ihåg att dricka mitt pulver innan jag åkte hemifrån. Det var lite bilar på Essingeleden  osv.

Idag drack jag inget pulver, jag var sent ute och struntade i det. Strök en skjorta och ett par byxor bara för att upptäcka att de där byxorna av billig modell alltid beter sig på samma sätt. Flärpen som skymmer gylfen verkar vara den enda som krymper på dem och således så sticker dragkedjan fram. Det är inte snyggt. Jag vet inte om det går att stryka till just den flärpen. Jag försökte lite halvhjärtat och gav sedan upp och hoppade i jeansen från igår som jag tänkt spara till på söndag då jag måste ha blå kläder på mig när vi har vår nästa och avslutande konsert.

Nåja. Jag kom iväg och fredagar är ju alltid bra dagar även trafikmässigt. Så jag är på plats, har börjat sippa på dagens första kaffe och är bara jättetrött men som sagt, på bra humör.

Nu får det gärna hända bra saker. Något kul, något oväntat och sådär. Det skulle ju hjälpa att driva mig framåt längst fredagens boulevard mot helgen.

Nåja. Nog om detta.

Vet ni, nu närmar vi oss en upplösning i Bonde söker fru. Och nu händer det grejer på riktigt. Sörplande bonden verkar vara kär i Mona Lisa. Visst är det gulligt och på något sätt verkar det just nu, i varje fall, vara ömsesidigt. Det är så gulligt så jag blir alldeles tårögd.

Tysta, svåra och lite skumma bonden verkar ha tinat upp något och pussades så smått på sin date. Det var riktigt gulligt det också. Nu får vi se vad som händer om den bittra norrländskan får se sig besegrad (vilket jag tror och hoppas) eller om hon faktiskt drar det längsta strået.

Kamelbonden då. Vilken Casanova. Närmare 60, har varken klippt eller rakat sig på 40 år och ändå faller kvinnorna som käglor. Här är det svårare för mig att bestämma mig för vem jag tycker han skall välja. Båda kvinnorna verkar trevliga. den ena är vackrare än den andra, men den andra har de glittrande ögonen och en härligt klingande dialekt. Nåja, det får lösa sig.

Och så har vi Skånebonden. Jag är inte så förtjust i skånska. Jag är inte så imponerad av den här bonden över huvud taget. Han är faktiskt inte alls någon favorit. Men skall han välja rätt så väljer han hon som INTE är skånska. För skånskan känns inte äkta utan som en dålig kopia av kärlek.

Jag vet att det är inspelat för längesedan. Valen är redan gjorda. Antagligen har de bildat par och separerat igen vid det här laget. Eller så lever de lyckliga i alla sina dagar. Kanske någon bonde får den lyckan i varje fall.

Men det är spännande nu och jag hoppas innerligt att de inte gör uppehåll för någon dum fotbollsmatch.

God fredag.

1 kommentar: