onsdag 16 januari 2013

Upprörd debatt.

Tydligen har det blivit en jättedebatt om att Laila Bagge uttalat sig om uteliggare och mobiltelefoner. Jag skall inte säga att jag bryr mig så jättemycket om debatten. Men någonstans sticker det faktiskt lite i mina ögon också när någon går och säljer Situation Stockholm med mobilen mot örat mer eller mindre oavbrutet.

Det känns sådär.

Självklart skall de ha möjlighet att hålla kontakt med folk men jag kan tycka att de missar en massa sympati genom att så tydligt gå och prata i telefon i tid och otid.

Så oavsett vad man tycker så borde det ur marknadsföringsperspektiv vara snyggare att lämna telefonen i fickan. I varje fall under tiden man tigger pengar eller som i mitt exempel, säljer tidningar.

Trovärdighet är allt - Fakta väldigt lite.

God torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar