tisdag 22 januari 2013

Jag - Isbjörn.

Nej. Jag är ingen isbjörn, men när man sticker näsan utanför dörren idag så önskar jag nästan att jag vore det.

Då skulle jag i och för sig inte ha någon dörr att sticka näsan utanför utan vore där ute mest hela tiden.

Jag undrar förresten om djur fryser ? Jag vet ju att katten därhemma gillar värme och gärna lägger sig under utblåset för luftvärmepumpen och annat. Men fryser hon om hon inte gör det ?

Och vad gör i så fall alla djur ute i skogen. De som alltså inte ligger och sover och inte märker av någonting ?

På tal om isbjörnar och frysa så skulle jag gärna ha en överrock i isbjörnspäls. Jag har alltid närt en önskan om att ha en i varg eller liknande. Men jag överväger mer och mer om att låta den önskningen bli isbjörn istället.

Tänk vad coolt med en långrock som är alldeles vit, långhårig och otroligt varm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar