onsdag 23 januari 2013

Knivigt om gylfar.

Ja, jag har ett generellt problem med gylfen på nästan samtliga mina chinos. Just gylfen och det som ligger över där verkar krympa i tvätten, vilket gör att dragkedjan alltid syns.

Det händer aldrig på jeans.

Det händer aldrig på "kostymbyxor"

Det händer på Chinos.

Jag försöker stryka lite extra där för att tyget skall få möjlighet att släta ut sig och verkligen göra vad det är till för. Men titt som oftast så är jag tillbaka i att visa dragkedja.

Jag har ett par chinos som har klarat sig från detta. De har jag alltså använt mer frekvent. Men i morse när jag stod i hissen på väg upp till jobbet upptäckte jag att nu har även dessa svikit mig.

Hur svårt kan det vara att få till detta på ett snyggt sätt ?

Eller är det bara jag som klantar mig när jag stryker?

Frågan tål att utredas och jag skall ge strykjärnet en ny chans att lösa problemet.

God onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar