onsdag 30 januari 2013

Omvända världen.

Igår ägnade jag mig åt tankar av olika slag. Det kan vara bra att få dryfta sina tankar här på bloggen, men idag tänkte jag skippa tankar och istället ägna mig åt ankor.

Det finns så mycket olika typer av ankor så jag blir alldeles förvirrad.

Tamankor
Blåankor
Kalle Ankor
Finska pinnar

Nej, just det. Det är en kaka och inte en anka. Men skillnaden är inte så stor.

Man äter finska pinnar och man kan äta anka.

Sprängd Anka
Pekinganka

Och så vidare.

Jag tror faktiskt aldrig jag ätit anka. Jag gillar att prova nya saker, men just anka har nog aldrig blivit av vad jag kan påminna mig.

Ankor får mig också osökt att tänka på djur i stort och då tänker jag naturligtvis på Farmen på TV4. Vilket skitprogram det har blivit. Det handlar inte längre om att sköta en gård och tävla utan mer om att såra varandra. Sätta varandra på pottan och få folk att må dåligt.

Det kan ju tyckas vara normala inslag i en dokusåpa, men jag tycker verkligen det har gått för långt i år.

Slutar jag titta då ? Nej, naturligtvis inte. Man kan ju missa något och igår tog de värsta människorna sitt pick och pack och drog, så vi får väl se vad som händer nu.

Och med detta totalt onödiga inlägg i debatten om ingenting och ankor så tar jag mitt pick och pack ur bloggen för en stund och sätter mig och gör lite jobb istället.

Det är mycket nu nämligen.

God onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar