fredag 4 januari 2013

Överlevde... men med lite hypokondri.

Tydligen fick jag inga biverkningar av den indiska maten igår. Så nu borde jag kunna andas ut. Dock känner jag mig drabbad av något. Kronisk trötthet eller svårt att ställa om från ledig till jobbsymptom.

Det visar sig genom att jag hela tiden känner mig lite trött och yrslig. Men jag hoppas att det skall släppa om jag får slappa och sova ordentligt i helgen.

Annars kanske det är något annat. Man kan alltid oroa sig för något. När jag precis skulle somna igår kväll vaknade jag med ett ryck och fick för mig att jag inte höll på att somna utan att dö.

Men efter att ha vaknat till liv lite så insåg jag att jag nog bara höll på att somna och lade mig ned igen och gjorde just detta. Och eftersom jag vaknade i morse så gick det nog bra.

Om det inte är så att man faktiskt lever vidare fast på ett annat sätt. Jag har alltid varit rädd att jag skall vakna en morgon och till morgonkaffet läsa min egen dödsannons i tidningen.

Det är därför jag varken dricker kaffe eller har morgontidning hemma. Då kan jag vara säker på att i varje fall inte det händer.

God fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar