onsdag 16 januari 2013

Jag säger inte att man måste....

.... men med tanke på de senaste dagarnas väder och trafik så kan det ju vara bra att hålla lite avstånd när man kör bil.

Jag har upptäckt att när jag byter fil för att köra om, ofta är mittsträngen mellan filerna hög och jobbig att köra igenom vilket gör att jag kör lite lugnt igenom, då kommer alltid någon och lägger sig en halvmeter bakom tills jag hinner accelerera upp.

Självklart går jag inte ut för att köra om då jag ser att det kommer en bil som kör mycket fortare än jag. Utan bara då det finns rejält tilltaget avstånd till nästa bil i den filen.

Jag kan också stressa bilar som jag tycker mesar lite. Men INTE när det är snö, halka och elände. Då får en omkörning ta några sekunder extra.

Vill bilen bakom fortfarande om när jag passerat omkörningsobjektet så flyttar jag förstås på mig, men oftast så vill de inte alls det. De vill bara markera att det minsann inte är okej att köra försiktigt över en mittsträng.

Eller vad som nu är meningen med det hela.

Inte konstigt att det krockas när man inte använder huvudet. Ibland får jag bara jättelust att bromsa i de lägena, men det känns inte som något bra drag heller.

Kör gärna fort, markera gärna att du vill om med ett helljus eller nåt. Men när det är halka lägg dig inte en halvmeter bakom mig. Tack.

Dessutom tycker jag det är lite kaxigt att stjäla ett tåg. Det är idiotiskt, dumt och fullständigt vansinnigt. Men lite kaxigt är det att ha det i sin CV i framtiden.

God onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar