tisdag 8 januari 2013

Morgonen efter kvällen före.

Så var det dags igen.

Idag är första dagen på terminen för barnen. Igår skulle det således vara sänggående i tid och det började rätt så bra. Men somna gick tydligen inte.

Efter ett par timmar när jag lyckats somna, bli väckt av icke trött dotter och somna om och bli väckt igen så fick hon lägga sig i vår säng.

Jag vet inte när, men någon gång under natten gav hon upp den placeringen med motivering att det snarkades från alla håll. Och i morse sov hon i sin säng.

Det gick ändå rätt så smärtfritt att få upp henne ur sängen och morgonen kunde börja enligt de gamla vanliga rutinerna. Ända tills vi kommer på.

Jäklar, vi har inte tankat på dotterns busskort.

Leta remsa som hon kan åka på så länge. Fanns ingen remsa.
Fundera hur vi löser det då.
Ja, jag tankar via nätet förstås.
Går in och tankar på busskortet och kommer iväg till jobbet.
Snökaos på vägen, massa bilar och stillastående lastbil mitt på Essingeleden.
Kommer till jobbet.
Öppnar mailen - Det kan ta upp till 3 dagar innan din biljett finns påtankad på ditt kort.
SMSar hustrun.
Nu får hon åka och köpa en remsa, leta rätt på dottern och så får  hon åka på den så länge.

Med facit i hand hade det varit enklare att bara avvakta till i eftermiddag och tanka på kortet på ICA som vi brukar.

Nåja. Jag vaknade och vet att jag lever nu i varje fall och en ny dag kan börja. Full av möten och andra skojigheter.

Det är roligt nästan jämt, men snön skall i varje fall upphöra framåt dagen lovade de på radio. Alltid något.

God tisdag.

1 kommentar:

  1. Snabbaste sättet är annars att fylla på kortet på pendelstationen.

    Men i övrigt håller jag med om att det är segt med tre dagar.

    SvaraRadera