tisdag 29 januari 2013

Sakernas tillstånd.

När jag ändå håller på att filosofera så fortsätter jag här med ytterligare en reflektion.

I min verklighet så är antingen saker på eller av. Antingen är det på ett visst sätt, eller så är det inte på det sättet. Det gör livet lite enklare att hantera. Till exempel:

Jag är hungrig.
Ät
Jag blir mätt.

Jag är ledsen
Gör något kul
Jag blir glad

Jag är trött
Sov
Jag blir pigg

Nu har jag upptäckt att allt tydligen inte kan klassas enligt dessa enkla regler som får saker att fungera. Det finns beroenden som måste räknas in i villkoren för varje sak som händer som kan ställa varje situation i någon slags mellanläge som gör att det varken är av eller på.

Jag undrar om jag missat något när jag tänker - rent generellt.

Det verkar också vara personberoende. Det vill säga att vissa saker styr hur jag skall agera medan det inte finns något som styr andra parter alls.

Nej, jag är inte bitter. Det är bara ett konstaterande. Bitterhet har jag gett upp för längesedan. Det hjälper inte. Och som sagt tror jag fortfarande i min enfald på "av eller på" och eftersom jag befinner mig i ett levande tillstånd och påläge så blir jag mest lite konfunderad över hur folk tänker.

Det är lättare om man kan skippa alla mellanlägen och liksom bara köra på.

Men det är min åsikt och kan vara fel - även om det verkar otroligt.

God tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar