onsdag 9 januari 2013

Samma lika....

Efter gårdagens lilla inlägg i drömtydningsdebatten så tänkte jag här fortsätta lite med det.

Inatt skulle jag parkera i ett parkeringshus. Det var en sådan där automat där man checkar in vid ankomst och när man åker drar man sitt kort igen och blir debiterad för tiden man har stått där. I mitt huvud så var parkeringen i Nacka Forum, men eftersom det inte såg ut alls som det gör där i verkligheten så behöver det inte betyda någonting. Men så var det alltså i drömmen.

Jag skulle parkera men blev osäker på hur jag skulle göra. Som tur var kom en kollega och ställde sig bredvid och checkade glatt in.

Jag gjorde då likadant, men eftersom jag stod och pratade missade jag vad som stod på skärmen och drog kortet igen, då checkade jag ut och fick ett långt kvitto.

Men detta var ju inte meningen utan jag skulle ju faktiskt parkera. Så jag drog kortet för att checka in igen.

Då aktiverades en långtidsparkeringsfunktion och jag fick veta att jag skulle bli debiterad 244kr / dygn i minst 7 dygn. Och sedan fick jag en halvmeter kvitto.

Mycket mer än så vet jag inte. Någonstans där så bör jag ha vaknat, lite smått förgrymmad över hur illa jag blivit behandlad av automaten.

Så vi analyserar vidare. Själv tror jag att det kan vara en blandning av fascination och skräck över att man kan kontrollera så lite själv. Både i livet och vad gäller ny teknik. Vad tror ni ?

Måste även passa på att göra en reflektion över trafikläget.

Vad har hänt ?

Har folk gett nyårslöften att börja åka buss ? Det har hela veckan varit lugnt. Igår var det iofs massa snö och lite kaos därför, men på det stora hela var det ändå betydligt lugnare än det brukar vara den veckodagen och den tiden.

I morse, eller egentligen alldeles nyss, var det helt fantastiskt. Det gick i princip lika fort att ta sig hit till jobbet som det gjorde förra veckan när nästan alla var lediga.

Nu skall jag inte ropa hej förrän jag kommit över ett bäcken, för det kan ju mycket väl hända att det på måndag blir som vanligt igen, men jag hoppas inte det. För nu känns det riktigt trevligt.

God onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar