tisdag 15 januari 2013

I brist på bönder.

Just som rubriken antyder så är det just nu en väldig brist på bönder. Eller i varje fall på bönder som söker fruar.

Inte heller några ensamma mammor kan vi ägna kvällarna åt och i brist på det har jag anammat lite nya skräpTV program som jag tänkte delge er.

Sveriges Mästerkock.
Jag borde egentligen vara med i det där programmet. Det känns som om det vore kul och en boost för egot om man nu lyckades ta sig vidare. Jag tycker själv jag är ganska smaksäker och bra på smaker och matlagning. Jag skulle nog inte vinna, jag är lite för dålig på att göra trendiga uppläggningar och sådant för det, men i mitt inre så ser jag mig i varje fall bland de 5 bästa.

Å andra sidan. Jag gör väl som med golfen. Fortsätter att vara övertygad om att jag verkligen kan och så låter jag bli att testa för att inte stjälpa de drömmarna alldeles.

Men mat är ju faktiskt min grej, så helt omöjligt att jag skulle kunna lyckas tror jag faktiskt inte att det är.

Å andra sidan finns det folk som är mycket bättre på att ta en kamera än jag är, så oavsett hur bra mat jag lagade så skulle det säkert komma en ursäkt om något påhittat fel bara för att jag inte är kamerans bäste vän och har svårt att gråta på kommando.

Nåja, detta är ett av de program som nu får ersätta de kärlekskranka bönderna.

Ett annat program som jag ägnar mig åt nu, men även annars när tillfälle bjudes är den underbara danska depressionskomedin Lykke.

Har ni missat den ? Försök få tag på den, första säsongen var fantastisk och den andra ligger verkligen inte långt efter. Jag tror sista avsnittet gick igår och tyvärr sänds den bara en vecka på SVT Play, så de gamla avsnitten får ni försöka hitta på annat sätt. Men om ni kan så se den.

Nu väntar jag också på att säsong 3 av Dag skall dra igång.

Det är väl konstigt att både norrmän och danskar lyckas göra så otroligt bra TV serier när det svenska, förutom Bonde söker fru då, är ganska mediokra. Fast jag ser ju inte allt, så jag kanske missat några pärlor som jag borde ha sett.

Nåja.

Dessutom så ser jag på Farmen. TV4 har väckt liv i denna gamla klassiker. Den går dessutom varje vardag vilket gör att jag kan låsa upp mitt liv ytterligare. Dock är det ju en halvtimme om dagen och med de gigantiska reklamblock som finns på denna kanal så är det inte mer är 20 minuters TV och det kan man ju offra för att få se konflikter och klavertramp.

Jag vet inte vad det är för fel på folk egentligen. Men det måste väl vara att när man skall göra TV program så samlar man inte "normala" människor,  utan ser till att hitta de karaktärer som inte har känsla för hyfs och uppförande.

Det är nog därför jag aldrig hamnar i TV och blir kändis. Och skall jag vara ärlig så är jag precis lika glad för det. Skulle jag bli kändis så skulle det inte vara för medverkan i en fånig dokusåpa. Möjligtvis med undantag för Mästerkocken då.

Men annars blir jag det hellre på annat sätt. Skriva en bok som alla läser. Skriva en låt som alla lyssnar på. Eller något annat. Men jag tror inte den möjligheten är så stor heller. Men man måste ju drömma.

God tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar