måndag 18 mars 2013

Upp som en sol....

Vissa dagar vaknar man med en bra känsla i kroppen. Man är full av livslust och tillförlit att livet kommer att leda till något bra denna dag. När jag vaknade av väckarklockan imorse var det en sådan dag.

Jag borde dock ha anat att något var lurt eftersom jag vaknat redan 1.5 timme tidigare första gången efter att ha varit sysselsatt med att jaga några ormar som vi skulle ha på en konsert, men som lyckats smita ur den kartong där de förvarades i väntan på rätt tillfälle.

Nåja. Hur som helst.

I morse kändes det alltså som ett rätt okej liv att leva. Jag hade, trots allt, sovit ganska bra. Det var i och för sig måndag morgon, men det kunde jag stå ut med.

Dessutom hade jag saker att se fram emot vilket jag berättade om i mitt förra inlägg här på bloggen.

Men.....

Allt eftersom förmiddagen har gått så har jag sakta glidit bakåt.

Inga människor som jag behöver bolla idéer med har tid eftersom de sitter fast i annat. Jag har fastnat och kommer inte vidare och till råga på allt så har det börjat yra snöflingor utanför fönstret.

Så nu känns allt inte alls lika hoppfullt längre.

Den här j-kla vintern gör verkligen allt vad den kan för att sänka mitt humör totalt. Vid den här tiden på året vill jag ha vår. Jag vill att istäcket som ligger på parkeringen hemma skall smälta undan. Jag vill att snön som fullständigt ockuperar trädgården skall försvinna bort.

Men så icke.

Det är någon som jävlas med mig alldeles extra i år och idag. Och det har jag verkligen inte lust med. När man faktiskt känner sig positiv så kanske det skulle kunna få fortsätta så ett par dagar.

Är det för mycket begärt ?

Jag tycker inte det.

Men tydligen är det så.

Nu kan man tycka att detta är småsaker i det stora hela. Att det finns viktigare saker som borde väga upp och ändå göra livet till ett ganska positivt ställe att vistas på. Så är det kanske. Men jag har väldigt svårt att se det just nu.

Men jag har vänt värre motgångar än det här, så det skall nog ordna upp sig så småningom. Det är ju faktiskt bara 3 månader till midsommar och det vore väl sjutton om inte snön skulle vara borta då.

God måndag. Eller god och god. Det är en skitmåndag och ni kan dra dit pepparn växer om ni påstår något annat. Men tack för att ni läser det här ändå. Krama gärna på mig också, det kan behövas :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar