fredag 8 mars 2013

Fredagsmys.

Nu är det såhär att idag är det fredag. Och det skall då innebära fredagsmys.

Nu får ni tacka mig för att jag är så omtänksam och inte belastar er med tunga tankar och funderingar en dag som denna utan håller mig till lättsamma och trevliga saker.

Jag är till och med så omtänksam att jag raderade en hel sida med tankar och funderingar omkring att gå in i väggen. Jag läste nämligen en artikel kring det och filosoferade då självklart lite kring detta.

Men det är ju faktiskt inget roligt att läsa en fredag.

Så istället för att skriva den och känna mig otillräcklig och ha ångest för att den inte var tillräckligt bra så kastade jag den och bestämde mig för att vi skippar det till förmån för fredagsmys.

Det var väl en bra idé.

Bara den tanken fick mig antagligen att ta 3 kliv bakåt från just väggen och istället landa i den där lite luftiga, fluffiga känslan av fredag.

Känslan när man inser att det är en halv dags arbete kvar.

Känslan när nostalgin ännu inte slagit till. (Ni som har läst tidigare vet ju att fredagar är nostalgidagar)

Just där befinner jag mig nu. Ett litet fluffigt moln som svävar runt mig och jag försöker greppa vad det är jag egentligen skall göra.

Jag tror faktiskt att energin börjar tryta och att det är dags att gå och dricka lite pulver. För att lyxa till det lite extra såhär på fredagen skall jag nog sätta en servett under hakan medan jag dricker det.

Och med det så anser jag mig ha fullgjort mitt åtagande och faktiskt skrivit något relativt enkelt, okomplicerat och fredagsaktigt.

God fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar