måndag 25 mars 2013

Om verkliga eller inbillade behov.

Nej, jag vet att jag rent krasst inte behöver en.

Men känslomässigt gör jag verkligen det.

Men hur övertygar man sig själv om att känslor faktiskt inte alltid kan få styra ?

Jag surfar runt, tittar, läser specifikationer och dreglar. Det är inte ofta det händer nu för tiden. Men just nu är jag verkligen sugen på en pryl.

Men som sagt. Jag behöver faktiskt ingen. Min gamla duger egentligen utmärkt för det jag använder den till.

Men försök förklara det för habegäret och känslorna.

Men varje dag utan ny mobil är en vunnen seger.


Som ni ser så är det många MEN i det här inlägget och det är sådär min inre kamp pågår just nu. Jag vill, MEN, jag borde inte. MEN då kan jag ju ge min gamla till dottern. MEN, behöver hon verkligen en ny. MEN......

Det är ett hårt liv.

God måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar