torsdag 21 mars 2013

Hösten är räddad.

Ja. Nu är det klart. Det kommer ett liv efter sommaren också. Hösten kommer att bli uthärdlig, eller möjligtvis vintern beroende på hur vädret blir och tablåerna läggs.

Vad som hänt är att nu har TV4 utsett 8 nya bönder som skall söka fruar, eller eventuellt män. Som vanligt är det 8 stycken som är utsedda från början och dessa skall sedan bantas ned till 4 som vi skall få följa i TV. Åtminstone tror jag det är 4. Det kan bli fler, det vågar jag inte sia om. Men historiskt har det alltid varit 4 stycken, så min gissning är att det blir därvid.

Så vad är det då för bönder som blivit utplockade.

Det är en salig blandning får man väl säga. Blandade åldrar. Blandade inriktningar inom bondelivet och så vidare.

Naturligtvis har vi en kamelbonde Wannabe med stort skägg. Hur han nu hunnit odla det på bara ett år, för inte kan det väl finnas två bönder med gigantiskt mycket hår i ansiktet.

Det finns två kvinnliga bönder med och sedan är det en samling olika varianter. De flesta ser rätt så trevliga ut  och det kommer säkert att kunna bli en trevlig säsong.

Men jag kommer sakna de gamla. Så blir det varje år. Nog känns det spännande med nya, fräscha bönder som man inte känner ännu, men samtidigt så saknar jag de som var föregående säsong. Men de faller snart i glömska och ger utrymme bara för de nya.

Behöver jag säga att jag ser fram emot det här. Det kan bli hur patetiskt och fånigt som helst. Och alldeles, alldeles underbart.

Hur jag skall kunna hålla mig vet jag inte. Men det får väl gå på något sätt. Så länge har jag ju både mästerkockar och snart börjar ju Lets Dance också. Det är inte riktigt samma klass på det. Men det får gå. Tyvärr är även farmen slut nu så bondelivet generellt är helt utdött på TV.

Men det, liksom jag, kommer tillbaka.

God torsdag.

2 kommentarer:

  1. Håkan - du behöver skaffa ett liv!!!! Långt bort från tv-soffan. Köp en hund!

    SvaraRadera
  2. Hund känns inte som något alternativ. Jag tittar ganska lite på TV egentligen, och när jag gör det är det ur ett rent vetenskapligt syfte för att ha något att analysera här.

    Liv ? Det har jag försökt skaffa, men jag har inte tid.

    SvaraRadera