fredag 1 mars 2013

Jag är gammal.

Eller egentligen är jag väl inte äldre än folk är mest, i varje fall inte äldre än folk i min egen ålder. Men jag har kommit på att det finns saker som jag, antagligen på grund av ålder, eller personlighet, helt enkelt inte tar till mig som förr.

Det jag framförallt tänker på just nu är fenomenet Youtube.

Jag tittar på Youtube. Ungefär en gång i veckan, eller en gång varannan vecka när jag kommer på något som vore kul att se, eller som jag inte hittar information om någon annanstans.

Dock har jag förstått att ungdomar av idag, samt många som tydligen är yngre i sinnet än jag men i samma ålder, tittar hela tiden. Söker efter saker, tittar på roliga klipp och har sig.

Men jag gör inte det. Jag har inte tid, inte lust och oftast finns det egentligen ingenting jag vill se heller.

Det är framför allt Youtube, annan strömmande video händer det absolut att jag tittar på. I varje fall ser jag ikapp saker jag missat på SVT och TV4 på deras playkanaler. Ja, jag betalar redan TV licens så det blir inget fall för radiotjänst att jag skriver att jag tittar på detta.

Jag undrar om det är åldern, eller om det helt enkelt bara är jag som person. Men jag vet ju att jag förr tog till mig saker tidigt. Det kanske jag gör nu också, fast jag fastnar för annat än just Youtube.

Nåja, nog om detta.

Jag har de senaste dagarna läst en massa i skvallertidningen på nätet om någon program i SVT som granskar skidåkarna förr i tiden och försöker klarlägga om de var dopade.

Är det sådan skit de använder mina licenspengar till ?

det är 10, 15, 20 årsedan och NU skall de börja gräva i det. Allt för att en amerikansk cyklist kommit fram som dopad genom alla år.

Det känns som att plocka lågt hängande frukter som faktiskt hänger kvar där för att de är ruttna och att ingen vill ha dem.

Nej, det går bort för mig. Jag blir bara irriterad. Om folk var dopade förr, vilket de i många fall var spelar det väl ingen roll nu. Det är preskriberat för längesedan och eftersom nästan alla var dopade förr så var det ju ändå rättvis konkurrent. Och ja, jag drar alla över en kam.

Och med detta ber jag att få önska en god fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar