onsdag 27 mars 2013

Snart är påsken här.

Och det vet ju alla vad det innebär.

Fjädrar, godis, mat och umgänge. Påsk är egentligen ganska trevligt. Det finns inte lika många måsten som kring jul, men ger ändå en del lediga dagar och möjlighet till att umgås lite extra.

Egentligen skall det ju vara tråkigt med tanke på varför vi firar påsken, men det där med trista långfredagar och annat verkar ha försvunnit för längesedan och nu är det bara en tid för rekreation av kropp och själ.

Jag funderar på om jag inte borde klä ut mig till påskkyckling i år. Jag har gjort den en gång tidigare och då blev det ju succe. Så kanske vågar jag inte upprepa det.

Alternativt så gör jag det en gång till och kanske blir ännu mer uppskattad.

Fast jag kan ju inte, jag har tappat bort min kam. Eller slängt den snarare. Eller det som jag använde som kam senast.

Nåja. Jag får väl helt enkelt bara vara den påskhare jag är, utklädd eller ej.

Och med det önskar jag en God onsdag.

1 kommentar:

  1. En god onsdag tillönskas du med och en ännu godare påsk!

    SvaraRadera