onsdag 13 mars 2013

Om att våga stå för sin humor

Jag skrev igår om att skvallertidningen på nätet förfasar sig över att Gardell och Levengood twittrat vad som anses vara sexuellt nedlåtande och hemskt.

På grund av detta har samma skvallertidning nu följt upp detta och hävdar att kändiseliten "rasar" mot detta.

Jag är helt övertygad om att ingen av dem som "rasar" vågar stå upp och säga att: Men jag tycker ju faktiskt det var ganska kul skrivet.

Jag skulle tro att rädslan att bli förknippad med något som inte är politiskt korrekt är för stor och att de därför fördömer det hela.

Min teori är att ingen av dessa rasande kändisar själva har tagit kontakt med skvallertidningen och sagt att: Jag tycker det är fruktansvärt. Utan snarare har de blivit uppringda och fått frågan om de tycker det är okej med sexuella trakasserier.

Jag säger inte att det är på detta sätt. Men jag tror det.

Dessutom tror jag att fick saker sättas i sitt rätta element så skulle de flesta faktiskt säga att de tycker det är ganska oförargeligt och roligt.

Men med risken att bli uthängd som sexistisk och hemsk så väljer de ändå att följa strömmen.

Det gör inte jag. Men så är jag ingen kändis som kommer hängas ut i pressen för att jag tycker att det kan vara lite roligt när det drivs med kändisar, även om det är förtäckta sexuella anspelningar.

Och med detta tänker jag släppa detta ärende och låta det självdö. Ingen lär bojkotta Twitterflöden på grund av detta och gör de det så är det upp till dem.

Jag fortsätter att inte ha tid att ägna mig åt Twitter och tröttna på all politisk korrekthet.

God onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar